Alla inlägg under september 2008

Av Sara - 30 september 2008 21:10

Hej igen!

Förra inlägget var lite hårt, men är man arg så är man och då är det bra att skriva ut ilskan i bloggen ist för att ta ut sin aggregationer på  läraren.

Sista dagen för Star Wars i övik iaf, fick ett presentkort på födelsedagen så jag gick dit och kollade idag. Ganska mycket arbete de har lagt ner på utställningen. Men besvikelse att inte Darth Wader var där...annars var det väl bra där, inte super coolt precis, är inte så säker på att det hade varit värt 150:- det var ju så mörkt där inne så man såg inte sakerna så tydligt. Men en lila och en vit klänning där var riktigt snygg, annars var det många små monster, stolar, och ett par dockor som visade upp olika klädnader. Gick ganska snabbt, typ 45min-1h att gå igonom de fyra våninagrna. Om jag orkar läggar jag upp bilder senare, men jag kanske borde lägga upp mina presenter först...oops...hade jag typ glömt. Men jag skyller på att studierna tar upp alla min tid. Vilket de också gör! inte minst efter den där j**la boken *morr*.

Men nu glömer vi det och fokuserar på något viktigtare, sömn, har ett par dagar snart att ta igen.

Cya later

Av Sara - 30 september 2008 20:32

Nu jäklar ska jag skriva ut min kännslor om dagen!

Äntligen är matteprovet bortgjort, fan va skönt! Inte för att det gick nå bra men...nu är det "bara"  samhällsprovet på fredag *suck* jag fattar inte hur man ska tolka citat och säga vilken ideologi det tillhör :S det går bara inte.

En till sjuk sak som hände idag, detta var den mest intensiva dagen idag, var vår svensklärare tyckte att vi gott kunde läsa en lite lätt läst bok på 3 veckor. Ok, tänkte vi, det ska väl inte vara så svårt för en naturare att fixa. Men fy vad klassen tappade hakan när hon kom in med böckerna, dessa lätt lästa böcker var nämligen allt annat än lätt läsa. Framför oss smällde hon ner en 845 sidor tjock bok från 1879. Jag vet inte vad ni tycker, men för mig är det inte precis vad jag kallar lättläst! Det bröt ut höga protester i klassrummet, vad denna människa har för idéer om hur en svårläst bok ser ut ville ingen veta. Men hon ignorerar oss alla totalt, och säger att boken är jättebra. Jag vet en som läst en annan bok från Fjordor Dostojevski och hon tyckte den var svårtläst och skittråkig, hon kom sig inte igenom boken. Denna tegelsten ska vi alltså läsa på våran "fritid"...vi kommer inte ha någon fritid om det sak fortsätta såhär!!! Det räcker gott med alla läxor och prov, men i år har vi ju även projektarbetet som vi ska jobba med i 100h. Har vi inte fått nog med skit då var under hela året kommer måste springa från översta våningen ner till idrotthuset (ev. badhuset eller skyttis) det är alltså 4 våningar vi ska ta oss nerför, lämna mattesakerna, hämta idrotkläderna, ta oss till platsen (som idag skyttis, ca 10min dit raskt gångtakt) och byta om. Allt detta inom loppet av 10min! OBS! det tar 10min att ta sig till platsen, 10min att ta sig från våning 4 ner till omklädningsrummet och byta om. Vi ska alltså göra något som eg. tar 20min på 10min...ser ni något som inte passar ihop? Då tror ni kanske att vi iaf kan ta det lungt efter idrotten, FEL FEL FEL! Då är det nästan ännu värre då ska vi på 20min byta om, ducha, ta oss tbx till skolan, upp 3våningar, lämna väskorna, ner 3 våningar & äta lunch. Varför? Inte för att vi har 20min lunch (tack & lov) ne, det är så att när vi börjar idrotten har alla andra lunch och när vi slutar idrotten ja då går mattanterna på lunch. Så matsalen låses och stängs allt imellan 12:10-12:30 (idrotten slutar 12:10) så...det kan mycket väl hända att vi blir utelåsta, vilket gör att vi inte får någon mat förren vi kommer hem runt 15:00. Då har jag inte ätit något på 9h...tänk då på att man har haft idott också.

Shit va långt det blev...

Av Sara - 28 september 2008 15:30

Hellu!

Då var det dagen med stort "D", födelsedagen, i 18år har man levt på denna jord. Tyvärr blir det inte lika mycker stohej som andra födelsedagar, dels för att föräldrarna är borta (vilket skulle vara utmärkt i andra fall) men sen så är det också så att man har två prov till veckan. Det känns skit eftersom jag inte hunnit plugga, vilket gör att man får ångest över det så fort man gör nåt annat. Som att tex bli myndig...skit att man ska fylla år på en söndag :( Jag ska troligtvis ha fest nästa fredag, eller lördag, jag har inte bestämt mig riktigt än. Jag som hade så stora planer för min födelsedag innan, men nu när man ser hur mycket som ska göras i skolväg vill man bara gå och lägga sig.

Om ni undrar så ska jag lägga upp bilder på min presenter, men kameran dog så den måste laddas innan.

BTW jag fick ett presentkort på Star Wars utställningen, någon som vill gå med mig? gäller tom tisdag 30 september.

Av Sara - 27 september 2008 18:06

Vaknade seeent idag. Snacka om att man känner sig slö. Hjälpte mamma att stycka älgköttet och mala köttfärs. Har lite svårt, även fast jag är fullt medveten om det, att jag blir myndig imorrn...det är liksom nåt man snackat om så läänge så nu känns det så overkligt att tiden är inne. Jag kanske får nån aha-upplevelse när jag öppnar paketen imorrn :D Ååh vad jag längtar! Ni ska få en fullständig presentlista, om jag har tid, imorrn. Men nu tillbaka till den gråa & kalla verkligheten, läxa & prov...Fy fan säger jag bara, nåt kommer gå åt helvete. Eller vad säger jag, det är ju mig vi pratar om, ALLT kommer att gå åt helvete!

Av Sara - 27 september 2008 02:04

Filmkväll hos sofia, höll nästan på att somna i soffan, var så jäkla trött. Sen bar det iväg mot stan där vi crusade runt, stannade vid  parken och Liquid.

Nu ska jag sova om jag ska kliva upp imorrn, eller ja... idag.

Av Sara - 26 september 2008 17:43

Snacka om man man har längtat efter sömn! Det måste seriöst ha varit något fel med mig i onsdags, dator strejkade och jag hade väl inte den bästa dagen i mitt liv + att det var fysikprov på morgonen. Men det är ändå ändå ovanligt för att vara mig :S

Till något roligare, skum & laser party på parken ikväll! Ska till Sofia & se film innan :) Men nu orkar jag inte skriva mer ska kolla om det finns någon tårta kvar, Erik fyller 20 idag.

Av Sara - 25 september 2008 20:37

Hejhej!

Har äntligen startat en riktig blogg :D har velat det länge men det har liksom aldrig blivit av...startade en på cosmo nyligen men den kan tydligen bara medlemmar se :/ aja om ni är eller vill bli medlem på cosmopolitan.se så finns jag där och bloggar om min inköp och andra skönhetsrelaterade saker ;) så här får jag väl bli mer "personlig"

men nu måste jag gå, ska göra biologi och rättskunskap tills imorrn

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad ska ni göra på alla hjärtans dag?
 Ingeting speciellt
 Vara med familjen
 Hitta på något med kompisarna
 Göra något romantiskt med pojk-/flickvännen
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards