Alla inlägg under juli 2009

Av Sara - 30 juli 2009 01:21

Buss 7, Helsingborg

Två tjejer ~15 pratar och skrattar högljutt på bussen.
Tjej 1 (högt): GUUUD vad jag är hungrig! Har inte ätit typ på hela dan!
Tjej 2: Jag har en banan i väskan men den är HELT grön.
Tjej 1: Nej, men då vill jag inte ha den. Jag hatar gröna bananer…
Tjej 2: Men om du lägger den i väskan och skakar så… ja, då blir den ju gul!
Tjej 1: Men… Blir den inte bara brun då?
Tjej 2: Jo, men den blir ju mogen. Typ solmogen!
Tjej 2 börjar ivrigt skakar om väskan för att bevisa att hon har rätt. Efter någon minut tar hon upp bananen igen, som fortfarande är helt grön.
Tjej 2: Nu behöver man bara vänta ett tag…

Av Sara - 30 juli 2009 01:12

Spårvagn, Göteborg

En flicka ~4 (drar i stoppsnöret tre gånger och säger till sin mamma): Mamma, vet du varför jag drog tre gånger i snöret?
Mamman (svarar lite ointresserat): Neeej, varför då?
Flickan: Jo, en gång för mig, en gång för dig och så tänkte jag vara snäll om det var någon annan som också ville gå av!

Cred: Nadia

Av Sara - 30 juli 2009 01:02

Utmaning Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana minst 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Sara (hoppas man får skriva sitt eget namn som svar här..)
2. Ett ord på fyra bokstäver: Sång3. Flicknamn: Sandra
4. Pojknamn: Simon
5. Yrke: Sångare6. Färg: Svart
7. Klädesplagg: Shorts
8. Mat: Sallad
9. Sak i badrummet: Spegel
10. Plats/stad: Smugehuk
11. En orsak att vara sen: Sov
12. Något man skriker: Sluta!
13. Film: Så kom Polly
14. Något man dricker: Sprit (eller saft om man känner för det)
15. Band: Sahara hotnights
16. Djur: Sköldpadda
17. Gatunamn: Storgatan18. Bil: Saab
19. Sång: SarahInte så svårt...

Av Sara - 30 juli 2009 00:15

Restaurang vid hamnen, Malmö

Ett gäng äldre kvinnor ~70 sitter och småpratar vid ett bord i väntan på maten.
Kvinna 1: Gun är så himla snäll och mysig!
Kvinna 2: Ja, verkligen snäll och mysig!
Kvinna 3: Gun är död!

Cred: Vickan

Av Sara - 29 juli 2009 23:38

Shell, Härnösand

Tre killar ~30 och en tjej ~20 står runt ett bord och samtalar. Tjejen och Kille 1 pratar om singellivets baksidor.
Kille 2 (till tjejen och Kille 1): Men varför blir inte ni två ihop för? Det vore ju perfekt!
Tjejen (skeptiskt): Nej tack, jag klarar mig…
Kille 2: Men ni bråkar ju jämt, man märker ju att ni är kära.
Kille 1: Men din dumma jävel… Du bråkar ju också jämt med mig!

Av Sara - 29 juli 2009 23:34

McDonalds, Arvika

En man ~45 står vid kassan och ska beställa.
Mannen (till tjejen i kassan ~17): Ja du, finns det något lite nyttigare du kan rekommendera?
Tjejen (lite förvånat): Du vet att det här är McDonalds va?

Av Sara - 29 juli 2009 23:26

Dambastun, Torvalla simhall, Handen

Tjej 1 ~20: Åh, vad skönt, jag är ledig imorgon, det ska bli så skönt att vara ledig imorgon! Anna tog mitt pass.
Tjej 2 ~20: Vad skulle hon göra med det?
Tystnad.
Tjej 1: Jobba.

Cred: Gunilla Åhman

Av Sara - 29 juli 2009 23:20

McDonalds, Kristianstad

Två kvinnor ~40 pratar om vilka artister som ska vara med i Melodifestivalen senare på kvällen.
Kvinna 1: Det är hon den där hemska ikväll. Carola av Snuggles.
Kvinna 2 : Vem var Carola av Snuggles nu igen?
Kvinna 1: Men du vet, den där jättehemska.
Kvinna 2: Menar du Caroline af Ugglas?
Kvinna 1: Precis! Jag visste att det var

Presentation

Omröstning

Vad ska ni göra på alla hjärtans dag?
 Ingeting speciellt
 Vara med familjen
 Hitta på något med kompisarna
 Göra något romantiskt med pojk-/flickvännen
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards