Alla inlägg under februari 2009

Av Sara - 17 februari 2009 19:16

Jag blev utmanad av Godisflickan


Reglerna är enkla

1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta 8 sanningar/vanor/ovanor om dig själv
3. Utmana 8 personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de 8 personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.


1. Jag är mörkrädd
2. Har tagit hål i öronen
3. Vill hoppa fallskärm
4. Har gjort hälften av min "50 saker att göra innan du är vuxen på riktigt lista" (fick den när jag fyllde 18år som reklam)
5. Mina favoritfärger är svart och lila

6. Är mobilnarkoman
7. Är något av en perfektionist
8. Har inte en aning om vad jag ska göra efter gymnasiet (frustrerande!)

Av Sara - 5 februari 2009 15:50

Idag var det friluftsdag och som treor får klassen själv bestämma vart och vad klassen ska göra. Efter många om och men hamnade vi tillslut i Bobergsbacken.

Jag förstår nu varför vi var ensamma om att åka dit för att åka pulka. Fanns ingen grillring och man fick välja mellan en backe som var mer lämpad att åka skoter i och en annan som nog varit avtängd under flera år, borde sitta en skylt "På egen risk" där.

Tanken var att vi skulle ha en lärare med oss som skulle ha ansvaret och kolla närvaro, men den lärare som vi hade frågat hade tydligen glömt bort oss eller något för han skulle nu tydligen vara med parallelklassen istället. Kändes lite surt eftersom ingen annan lärare kunde följa med, sen tycker jag att det är konstigt att eleverna ska måste skaffa en lärare till något som skolan sagt är obligatoriskt. Ska vi behöva leta rätt på en lärare för varje lektion hädanefter eller? Fast i och för sig, då kanske man skulle kunna ersätta några lärare (nämner inga namm) och faktiskt vilja gå på letkionen och lära sig något.

Presentation

Omröstning

Vad ska ni göra på alla hjärtans dag?
 Ingeting speciellt
 Vara med familjen
 Hitta på något med kompisarna
 Göra något romantiskt med pojk-/flickvännen
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards