Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Här kommer sommaren! Sen hösten...

Av Sara - 29 juli 2009 22:41

Godkväll på er!

Är en väldigt fin dag idag med sol och t-shirtväder, kan för ovanlighetens skull kallas för en sommardag. Har varit en sväng på stan idag, sen var det till att skynda sig hem och göra mat åt resten av familjen. Därefter plockade jag in en liter hallon på gården, hittade ett myrbo också. Är det bara jag som tycker att det är jäkligt mycket myror i år?

Snart är det bara en månad kvar av mitt sommarlov, vilket i och för sig låter långt, men det är det inte. Tiden bara rinner mellan fingrarna på mig och vips så är det en ny dag. Det kanske är så att i väntan på att sommaren ska börja hinner den sluta, för någon vidare kanonsommar kan jag inte påstå med tanke på allt man gjort tidigare somrar. Kan ju även bero på att man hade rätt stora förhoppningar på detta sommarlov, till hösten börjar man på universitet och då är det andra bullar som gäller.

För någon vecka sen fick jag hem ett par papper från universitetet om information om mitt program, lite sammanfattat schema, kartor men även om "nollning". Att läsa om att man ska göra massa saker och inte får redan på vad, vart eller när är inte det roligiste jag vet. Jag har inte varit ett dugg nervös inför att börja på universitet men att se att man snart har prov känn vemodigt. Ar mycket nytt så mycket man inte vet och så mycket som förändras. Ny stad, nytt boende, ny skola, nya vänner och nytt liv. När min pojkvän märkte hur nervös jag lät sa han de tröstade orden som man så gärna vill tro på men inte riktigt kan ta till sig, "Det kommer gå bra". Innerst inne vet man väl att allt löser sig tillslut men det är föga tröst när tankarna snurrar runt i skallen på en som en centrifug på 1400varv.
Men än är det sommar och det tänker jag ta vara på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 22 september 2009 22:13


   Jag såg denna tävling och blev överlycklig att man kan vinna två glas ur min favoritserie ...

Av Sara - 16 september 2009 23:06

Hostel No. 8, London En något överförfriskad kille och en tjej ~25 står och pratar. De verkar ha träffat varandra genom att båda vara gäster på vandrarhemmet.Kille 1: So where are you from?Tjej 1: I'm from Sweden.Killen granskar tjejen en stund.Kil...

Av Sara - 28 augusti 2009 23:30

Buss Ljusdal - Hudiksvall En kille ~20 går fram till busschauffören.Killen: Ursäkta, hinner jag gå ut och pinka på nästa hållplats?Busschauffören: Nej! Det här är ingen jävla pissbuss!Killen (skriker väldigt irriterat): Nä, det är en jävla skitbuss! ...

Av Sara - 19 augusti 2009 23:31

Bänk, Helsingör Två tjejer ~17, sitter och diskuterar skolan.Tjej 1: Men vadå? Fick du hem en sån lapp från CSN?Tjej 2: Nej, jag fick aldrig det!Tjej 1 (upprört): Neej, inte jag heller! Och jag hade ändå… typ… ja, mer än 100% frånvaro.T...

Av Sara - 19 augusti 2009 22:16

Det visste ni inte om Dunderhonung ;)   http://sv.wikipedia.org/wiki/Dunderhonung ...

Presentation

Omröstning

Vad ska ni göra på alla hjärtans dag?
 Ingeting speciellt
 Vara med familjen
 Hitta på något med kompisarna
 Göra något romantiskt med pojk-/flickvännen
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards