Alla inlägg den 31 december 2008

Av Sara - 31 december 2008 00:47

Oj vad det var länge sen man skrev här! Tiden går ruskigt fort...

Men jag har under ett par dagar legat i horisontalläge och dagarna har gått ut på att försöka sova för att samla krafter att orka gå till toan, sedan försöka sova igen för att orka duscha. Däremellan har man försöka att tvinga i sig all från isbitar eller varm saft till soppa eller whiskey. Jag ogillar att proppa i mig tabletter så därför försöker jag med diverse huskurer. Men efter att ha provet att detta och inget hjälpte och det fortfarande kändes som om en sågklinga gick igång i halsen på mig varje gång jag en fick en sväljreflex, införskaffade mamma lite piller. Tror ni då att tre olika sorters sugtabletter samt Ipren löste det hela? No no.

Ni kanske har sett reklamen för Strepsils eller Mucoangin där personen mår super på ett kick, jag kan intyga om att det INTE blir så. Som sagt jag ogillar tabletter.

Så det jag gör nu är att kallsvettas, undvika att svälja och inte säga ett ord och hoppas på att det går över till en förkylning eller nåt annat som är bättre än detta.

Varför jag är smått förbannad är för att jag, för det första, inte så ofta blir sjuk och för det andra så hade jag två fina planer till nyår som nu verkar gå i stöpet båda två eftersom jag inte kommer orka resa varken söderut eller norrut. Blir väl till att stanna på hemmaplan och se på film eller nåt. Jag hade ju kunnat vara social med föräldrarnas vänner som ska hit men tyvärr så blir det inte någon riktig konversation om de ska prata och jag nicka och se glad ut.

Ne nu börjar energinivån bli kritiskt känner jag, ska orka förflytta mig till sängen också. Hoppas jag inte gjort er helt deprimerade.

Trevlig nyårsafton på er!

Presentation

Omröstning

Vad ska ni göra på alla hjärtans dag?
 Ingeting speciellt
 Vara med familjen
 Hitta på något med kompisarna
 Göra något romantiskt med pojk-/flickvännen
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards