Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Förstår inte hur man klarade sig utan körkort!

Av Sara - 13 december 2008 21:19

Då har man varit chaufför idag igen :P fast i dag fick jag även agera flyttfirma. Tur att vissa tagit körkort va, Sarah? :P

Hur som helst. På hemvägen så skulle jag ju köra de två milen själv, tur att jag hade memoriserat vägen, för allt ser helt annorlunda ut i mörker än på dagen. Men det var lite kul, för jag var ganska trött innan, så jag hade fått order om att skruva upp radion och sjunga med i låtarna för att hålla mig vaken. Skruva upp volymen gjorde jag, men sjunga med i låtarna...ne det kunde jag bara inte, även fast jag var alldeles själv i bilen och långt utanför närmaste by. Då plötsligt dyker det upp ett ljus backspegeln, en bil med hellyse närmar sig i uppskattningsvis 110km/h (baserat på att jag körde på en 90-väg). Blände bilen av till halvljus? Nej. Saktade han in? Nej. Blinkade han för att köra om?...Nej!

I en kurva på en isig landsväg utan belysning med en utetemperatur på -15C blir omkörd av en bil som vinlar på i 110km/h. Det är dock inte ,att han körde så pass fort att körkortet hade rykt om det hade varit en flygande kontroll efter kurvan, som bekymrade mig. Nej, det var det faktum att det är lucihelg och han vinlgade redan innan han körde över snösträngen i mitten av vägen. Eftersom jag kunde inte hålla ut mer till höger pga att plogbilen tydligen hade missar denna väg, vill ju inte riskera sladd vid en omkörning i en kurva. Men samtidigt ville jag ju inte att bilen som körde om skulle vingla in i sidan på mig. Lyckligtvis hann kurvan plana ut lite innan han kom upp jämsides med mig, hade dock kommit en mötande bil vete sjutton hur det hade gått...Ja, det gav en lite erfarenhet att köra dess mil ikväll.

 
 
Ingen bild

Adam

14 december 2008 12:42

Inte för att vara cynisk eller så, men sådana där farbröder kör om en jämnt och ständigt vare sig det är lucia eller ej. Om du vill att dem ska slå av helljuset så blinka med bakre dimljuset. 90% av alla brukar slå om till halv då. Annars när han kör om slår du på helljuset och se om han gillar det lika mkt ;-)

 
I am Me

I am Me

14 december 2008 12:54

Läste du inte i teoriboken hur man ska göra i en sådan situation? :p

Om omkörningen är för riskfull så ska du bromsa för att sakta ner din egen fart så att omköraren snabbare kommer förbi.

Och jag kan säga, hade det kommit en mötande bil så hade troligtvis något av dessa senarier utspelat sig:
¤Personen som körde om dig ser bilen försöker komma tillbaka till höger sida på vägen och kör på dig, pga. det ätr ju där du är.
eller
¤"Omköraren" anser att den mötande bilen får gå ut mer, det går inte, och de krockar.

http://iamme.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 22 september 2009 22:13


   Jag såg denna tävling och blev överlycklig att man kan vinna två glas ur min favoritserie ...

Av Sara - 16 september 2009 23:06

Hostel No. 8, London En något överförfriskad kille och en tjej ~25 står och pratar. De verkar ha träffat varandra genom att båda vara gäster på vandrarhemmet.Kille 1: So where are you from?Tjej 1: I'm from Sweden.Killen granskar tjejen en stund.Kil...

Av Sara - 28 augusti 2009 23:30

Buss Ljusdal - Hudiksvall En kille ~20 går fram till busschauffören.Killen: Ursäkta, hinner jag gå ut och pinka på nästa hållplats?Busschauffören: Nej! Det här är ingen jävla pissbuss!Killen (skriker väldigt irriterat): Nä, det är en jävla skitbuss! ...

Av Sara - 19 augusti 2009 23:31

Bänk, Helsingör Två tjejer ~17, sitter och diskuterar skolan.Tjej 1: Men vadå? Fick du hem en sån lapp från CSN?Tjej 2: Nej, jag fick aldrig det!Tjej 1 (upprört): Neej, inte jag heller! Och jag hade ändå… typ… ja, mer än 100% frånvaro.T...

Av Sara - 19 augusti 2009 22:16

Det visste ni inte om Dunderhonung ;)   http://sv.wikipedia.org/wiki/Dunderhonung ...

Presentation

Omröstning

Vad ska ni göra på alla hjärtans dag?
 Ingeting speciellt
 Vara med familjen
 Hitta på något med kompisarna
 Göra något romantiskt med pojk-/flickvännen
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards