Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Sara - 1 januari 2009 22:46

Buss 605 mot Gribbylund i Täby

Passagerarna stiger på bussen på busscentralen. En riktigt risig A-lagare går mumlandes och sätter sig på en av platserna längst bak. Plötsligt börjar han tala högt på perfekt brittisk engelska.
A-lagaren: This is the afternoon express to Gribbylund. Flying time is eight minutes. Please fasten your seatbelts… Here we go!
Medpassagerarna tittar förvånat omkring sig.


Cred: Anna

Av Sara - 1 januari 2009 22:44

Ica, Norrfjärden

En kvinna ~55 står i kassan och ska betala tuggummi.
Kassörskan ~20: Det bli 20 kronor.
Kvinnan tar fram pengarna och ger till kassörskan.
Kvinnan: Och så vill jag gärna ha min växel.
Kassörskan: Men, det blir ingen växel.
Kvinnan (surt): Men ge mig min växel då.
Kassörskan: Du betalade jämna pengar, varan kostade 20 och du betalde 20.
Kvinnan tittar bak och ser att kön blir allt längre.
Kvinnan: Men ge mig växeln nu då, du drar ut på tiden. Jag har bråttom förstår du.
Kassörskan (argt): Men det blir ju ingen växel.
Kvinnan (tittar länge på kassörskan och börjar sedan le): Oj då, jag menar kvittot.
Kassörskan (muttrande): Du har det i din högra hand.
Kvinnan (tittar först i sin västra hand och sen i sin högra): Och jag tackar dig hjärtligt.

Av Sara - 1 januari 2009 22:41

Tåg mellan Herrljunga - Stockholm

En tjej ~20 ska visa sin biljett för konduktören. Hon påpekar att det har skett en dubbelbokning.
Tjejen: Han där borta har fått samma plats som jag.
Konduktören: Oj det låter ju inte bra, får jag se på din biljett?
Konduktören tittar på biljetten.
Konduktören: Tja det är ju inte så konstigt när det är i morgon du skulle ha åkt. Det blir till att kliva av i Skövde och sova på en parkbänk.
Tjejen (panikartat): Va?!
Konduktören (skrattande): Nej sitt kvar du, god fortsättning.
Hela vagnen skrattar.

Cred: Lena

Presentation

Omröstning

Vad ska ni göra på alla hjärtans dag?
 Ingeting speciellt
 Vara med familjen
 Hitta på något med kompisarna
 Göra något romantiskt med pojk-/flickvännen
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards